Ebit Lew Seb4k. Dengan Berbasikal Sambil Hulur Sumb4ngan Untuk Geland4ngan. (Video)

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Terdahulu, Penceramah dan pend4kwah bebas iaitu Ustaz Ebit Lew ada berkongsi perasaan rasa seb4knya itu ketika menghulurkan sumbangan makanan kepada golongan gelandangan di ibu kota baru ini. Menurut Utsz Ebit lagi, sumbangan itu telah diberikan ketika beliau beraktiviti mengayuh basikal sekitar jam 10 malam hingga 1 pagi di Ibu Kota Kuala Lumpur beberapa hari yang lalu.

“Seb4k sayu 10 malam sampai 1 pagi pusing KL tengok keadaan tengah malam, sayu ada macam mak ayah kita, ada macam adik beradik dan anak-anak kita,” tulisnya di ruangan media sosial diInstagram akaun milik nya.

Menambah nya lagi, jumlah sumbangan makanan dan minuman itu adalah sebanyak 300 bungkus dan ianya habis didalam tempoh masa yang amat begitu singkat sekali. “Ujian mereka, bila bawa nasi, berebut-rebut tengah malam, 300 bungkus nasi dan air habis sekejap sahaja.”

“Sayu hati, ramai minta dua, ya Allah maafkanlah diriku,” tulisnya lagi di ruangan kepsyen nya.

Dengan adanya perkongsian itu, ianya telah mendapat perhatian dari warganet yang turut sama berasa simp4ti. melihat nasib nasib mereka itu yang kurang bernasib baik. Pada masa yang sama juga, ramai juga pengikut dari uts Ebit ini yang mendoakan agar dia (uts ebit) memperoleh ganjaran dari Yang Maha Esa atas perbuatan baiknya itu.

Lihat video rakaman

Sumber:news.allmhi

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*