Ustaz Saran Baca Dan Hafal Doa Ini Untuk Hind4ri Dari Benc4na Dan Wab4k Inflvenz4..Cuba Amalkan

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Peningkatan jumlah kanak-kanak yang dijangk1ti wabak inflvenz4 sedikit sebanyak membimbangkan ibu bapa. Malah, wabak tersebut turut meragvt beberapa ny4wa sejak ianya menular di negara ini beberapa minggu yang lalu.

Para ibu bapa disaran agar mengambil langkah berjaga-jaga termasuklah mengurangkan aktiviti di luar rumah bersama anak-anak selain memastikan persekitaran sentiasa bersih dan bebas kum4n.

Namun sebagai umat Islam, kita juga perlu berdoa bagi memohon perlindungan dari Allah yang Maha Esa seperti saranan Ustaz Farid Rashidi ini.

Allahumma inni a’uuzubika min jahdil bala’. Wa darkish shaqa’. Wa suu il qadha’. Wa shamaatatil a’da’.

Maksudnya:

“Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari bala atau bencana, kesukaran hidup, buruknya takdir serta hin4an atau cemuhan orang-orang yang memusvhi.”

[Hadis Riwayat Bukhari, no. 6347. Hadis Riwayat Muslim, no. 2707]

Menurut Ustaz Farid, ibu bapa digalakkan supaya mengamalkan bacaan doa tersebut agar dihind4ri dari benc4na dan wab4k inflvenz4 yang sedang melanda negara ini.

“Sekarang ni kan musim wab4k Inflvenz4. Bagi yang ada anak-anak, sudah tentu ibu bapa pakat risau. Bukan saja wabak peny4kit, juga memohon dihindarkan bala bencana lainnya juga. Apa kata, mari kita sama-sama amalkan doa ini. Yang dah hafaz Alhamdulillah. Yang nak hafaz, silakan,” katanya menerusi Facebook.

Marilah berkongsi doa yang baik ini. Diizin share ya.

Sumber Ustaz Farid Rashidi

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*