Mula Berhijab September Lalu, Ini Luahan Sayu Hannah Delisha

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Membuat keputusan untuk berhijab pada September lalu, pelakon Hannah Delisa mengakui dia pernah terfikir tentang soal rezeki selepas dia memilih untuk berhijrah.

Bagaimanapun, Hannah berkata dia tidak perlu risau kerana dia percaya dengan ketentuan dan segala rezeki adalah daripada Allah. Ujarnya, apa yang penting baginya dia sudah menjalankan tugas sebagai hambaNya.

“Saya pernah terfikir adakah akan terganggu sesetengah kerja setelah berhijab? Tetapi bila fikir balik apa yang penting saya berhijab untuk siapa? Untuk Allah.

“Rezeki pun datang dari Allah, Dia yang tentukan dan izinkan rezeki datang kepada kita. Jadi saya tak perlu risau, yang penting saya dah buat kerja sebagai hambaNya dan berasa lebih tenang,” katanya.

Enggan memikirkan sangat mengenai soal rezeki, Hannah berkata dia ada menerima tawaran daripada satu jenama tudung terkemuka dan akan mengumumkan tentang hal tersebut di masa akan datang.

“Saya tak nak tertekan sangat fikir pasal rezeki. Dati dulu saya berserah pada Allah. Sykur Alhamdulillah saya ada terima tawawan daripada satu jenama tudung terkemuka. Saya akan bagitahu lebih lanjut nanti,” katanya.

Hannah atau nama sebenarnya Hannah Adlina Blackburne Birch berkata dia percaya dengan ketentuan Allah.

“Saya pernah terfikir adakah akan terganggu sesetengah kerja selepas membuat keputusan berhijab?

“Tetapi bila fikir balik apa yang penting saya berhijab untuk siapa? Untuk Allah.

“Rezeki pun datang dari Allah. Dia yang tentukan dan izinkan rezeki datang kepada kita. Jadi saya tak perlu risau.

“Yang penting saya dah buat kerja sebagai hambaNya dan berasa lebih tenang,” katanya kepada Gempak.

Hannah ditemui ketika majlis pelancaran Vida Vitamin C sekaligus memperkenalkan dirinya sebagai duta di Pavilion, Kuala Lumpur, tengah hari tadi.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: rotikaya/gempak

PERHATIAN: Pihak AMBIL TAHU DOT COM tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum
menulis komen anda disini. Pihak AMBIL TAHU DOT COM juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*