Daun Durian Belanda Paling Kuat Melawan Peny4kit Kans3r. Ambil Tahu

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Tahukah anda durian belanda adalah buah-buahan yang senang di tanam dan cepat berbuah, anggaran lebih kurang 2-3 tahun dah mula berbuah. Manakala daun durian belanda ialah pencegah dan penawar kanser paling kuat. Saya sudahpun menanam beberapa pokok di kebun dan belakang rumah. anda bila lagi?

Berikut adalah 7 khasiat dan manfaat daun durian belanda.

1. Mencegah Dan Mengubati Kanser

Ambil 10 helai daun durian belanda yang sudah tua tapi sihat dan tidak dijangkiti penyakit. Kemudian rebuslah dengan 3 gelas air yang bersih. Tunggu sehingga mendidih dan surut sehingga menjadi segelas air sahaja. Minum air yang di masak tadi sebanyak dua kali sehari, selama dua minggu atau sehingga kanser yang dihidapi itu semakin sembuh.

2. Merawat Sakit Pinggang

Ambillah 20 helai daun durian belanda. Kemudian rebus dengan sukatan 5 gelas air. Biarkan sehingga mendidih dan tinggal sebanyak 3 gelas sahaja. Setelah itu, minumlah ¾ gelas air rebusan tersebut sekali sehari. Amalkan sehingga sakit pinggang sembuh.

3. Menguatkan Daya Ketahanan Tubuh Badan (Imun Sistem)

Khasiat daun durian belanda juga mampu menguatkan daya ketahanan tubuh badan. Ambil 5 helai daun durian belanda. Rebus dengan sukatan 4 gelas air. Biarkan mendidih dan biarkan sehingga menjadi 1 gelas. Amalkan meminum sekali dalam sehari untuk ketahanan imun badan.

4. Mengatasi Penyakit Diabetis (Kencing Manis)

Untuk mengatasi dia betis atau penyakit kencing manis, ambil 20 helai daun belanda dan rebus dengan 4 gelas air, masak sehingga menjadi 1 gelas air, minumlah air rebusan daun durian belanda sehingga kadar gula dalam dar ah anda betul-betul stabil. Khaisat daun durian belanda boleh menurunkan kadar gula dalam darah.

5. Menurunkan Tekanan Darah Tinggi (High Blood presure)

Hipertnesi atau penya kit darah tinggi merupakan salah satu faktor mengundang penyakit strok. Penyakit strok adalah gangguan fungsi otak akibat aliran da rah ke dalam otak mengalami gang guan atau berkurang. Sekiranya anda menghidap tanda-tanda penya kit tersebut, segeralah minum air rebusan daun durian belanda untuk menstabilkan tekanan dar ah anda.

6. Mengatasi Buasir Atau Sembelit – buang air besar tidak lawas

Untuk mengatasi masalah buasir, ambil 10 helai daun durian belanda tua. Kemudian rebus dengan 3 gelas air, didihkan sehingga menjadi 1 gelas sahaja. Setelah air suam, amalkan meminum sekali sehari sehingga penyakit buasir sembuh.

7. Mengubati Sakit Urat/Saraf

Khasiat daun durian belanda juga mampu membantu mengubati sakit urat atau sakit sa raf. Rebus 10 helai daun durian belanda yang tua, tetapi warnanya masih hijau pekat dan sihat. Cuci bersih dan setelah itu rebus dengan sukatan 2 gelas air, masak hingga mendidih dan biarkan menjadi 1 gelas.Amalkan meminum dua kali sehari, pagi dan petang untuk mendapatkan khasiat sebenarnya..

PERHATIAN: Pihak AMBIL TAHU DOT COM tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum
menulis komen anda disini. Pihak AMBIL TAHU DOT COM juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya.

Terima Kasih Selamat Beramal.

Sumber: Mustaman Bin Mustafa, fb page Prof

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*