Kan4k-Kan4k 5 Tahun Mningg4I Dun1a, Pec4h U$us Di$3pak Nenek Saudara.

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Rawang: Disep4k, ditend4ng sehingga usvs pec4h. Itu perbuatan tldak berper1kemanvsiaan terhadap kanak-kanak perempuan yang mavt dider4 nenek saudaranya, 30 Disember lalu.

Mngsa berusia 5 tahun dipercayai diperlakukan sedemikian oleh svspek yang juga warga Ind0nesia berusia 55 tahun sejak tinggal bersama pada 2017.

Ketua PoIis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Arifai Tarawe berkata, mngsa ditemui tldak sedarkan diri oleh ibu saudaranya di rumah mereka di Kampung Sungai Chinchin jam 7 malam sebelum menghubungi ambuIans.

Menurutnya, hasil pemeriksaan mengesahkan mngsa sudah meninggaI dunia sebelum myatnya dihantar ke Hspital Kuala Lumpur (HKL) untuk bed4h slasat.

Katanya, bed4h slasat yang dijalankan hari berikutnya mendapati mngsa mavt akibat keceder4an pada usvsnya yang pec4h dipercayai kerana dider4.

“Keluarga mngsa pada mulanya mendkwa mngsa mengalami saklt pervt dan mvntah sebelum ditemui tldak sedarkan diri di ruang tamu selain engg4n membuat bed4h slasat.

“Berdasarkan keputusan bed4h slasat itu, poIis men4han enam individu masing-masing tiga lelaki dan tiga wanita berusia 25 hingga 55 tahun termasuk svspek utama yang juga nenek saudara mngsa untuk slasatan lanjut.

“Pemeriksaan lanjut juga menemui kesan parvt lama tvbuh mngsa dicvcuh dengan ub4t nyamuk yang dib4kar,” katanya dalam sidang media di BaIai PoIis Rawang, di sini, hari ini.

Katanya, sebelum ini poIis mengklasif1kasikan ke$ sebagai mat1 mengejvt sebelum membuka slasatan sebagai ke$ bvnvh kerana terdapat unsvr jnayah pada mngsa.

Beliau berkata, hasil slasatan lanjut tldak men0lak kemungkinan svspek mender4 mngsa yang tldak mampu berjalan dan berdiri kerana sering bvang a1r besar tnpa sedar.

“Mngsa juga mempunyai rek0d peny4kit lebihan cec4ir dalam 0tak selain pernah menjalani pembed4han namun mampu bertutur dengan baik.

“Bapa mngsa yang tinggaI bersama dipercayai tldak menyedari kejadian menlmpa anaknya kerana bekerja sebagai pemandu lori dan sering tlada di rumah,” katanya.

Katanya, semua svspek dit4han 1 Januari lalu kini direm4n selama enam hari sehingga 7 Januari ini untuk slasatan lanjut mengikut Sksyen 302 Kanvn Kesesaan kerana membvnuh.

Sumber: hmetro

PERHATIAN: Pihak Admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum
menulis komen anda disini. Pihak Admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*