‘Suami Saya Sudah Tlada, M0hon H3ntikan Svmbangan’ – Isteri.

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

LIPIS – Seorang tvkang rumah yang mender1ta penyak1t knser pervt dan 0tak menghembvsan nfas terakhirnya di kediamannya di Kampung Kemahang, Benta di sini pada Rabu.

Sebelum ini, kisah pender1taan, Razali Ismail, 45, yang terIantar di hspital tuIar selepas tlndakan nekad isterinya, Rohaizan Rozama, 41, yang sanggup menvnggang m0tosikal seorang diri lebih 200 kil0meter (km) dari rumah untuk menjengvk suaminya yang terIantar di Hspital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan.

Allahyrham Razali yang menghldap knser tahap empat itu menghembvskan nfas terakh1r pada jam 10.40 malam Rabu.

Rohaizan berkata, dia membawa puIang suaminya ke rumah pada 2 Januari lalu selepas menerima rwatan di HTAA pada 22 Disember lalu.

Menurutnya, walaupun sedlh dengan pemerg1an suaminya, namun dia reda.

“Sebelum ini, saya ada bercadang untuk meraikan hari lahir arwh ke-46 tahun pada 19 Februari depan, namun tldak kesampaian.

“Saya bercadang hendak buat kek istimewa untuk arwh tapi segalanya sudah berakh1r dan 16 Mac pula genap sembilan tahun kami berkahwin.

“Sedlh memangla sedlh, namun saya reda. ALLAH telah menjempvtnya lebih awal dan anggap ini satu ujlan buat saya dan anak-anak,” katanya.

Allahyrham Razali dikebvmikan di Tanah Perkburan Islam Kampung Kem4hang kira-kira jam 12.30 tengah hari pada Khamis.

Dalam pada itu, Rohaizan juga meminta supaya segala svmbangan terhadap keluarganya sebelum ini dihent1kan.

Status terakh1r arwh.

“SebeIum ini svmbangan diberikan untuk k0s pembed4han arwh suami tetapi kini dia sudah tlada, jadi saya anggap tldak perlu lagi saya terima svmbangan.

“Apa-apa pun saya amat hargai segala bantuan dan svmbangan yang diberikan oleh pelbagai pihak selama ini,” katanya.

Salam tkziah buat keluarga arwh.semoga arwh ditempatkan dikalangan orang yang soleh. Al Fatihah.

Sumber: sinar hrian

PERHATIAN: Pihak Admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum
menulis komen anda disini. Pihak Admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*