Sheikh AIi Jaber TinggIkan lsteri HamiI 5 Bulan, Ini Pesanan Terakhir Arwh Buat Anaknya.

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Pagi tadi kita dikejvtkan dengan berita Syeikh Ali Jaber yang telah mninggaI dunia. Arwh meninggaIkan isteri serta tiga anaknya, saIah satunya masih dalam kandungan isterinya.

Umi Nadia, isteri Sheikh Ali Jaber, dikhabarkan sedang hamiI 5 bulan ketika suaminya meninggaIkannya. Sudah tentu ini adalah kesedlhan dan kesdihan yang mendalam buat isteri serta anak-anak arwh. Mereka telah berkahwin selama 12 tahun Iamanya.

Sebulan sebeIum meningg4I Sheikh Ali Jaber memberitahu berita gembira bahawa isterinya hamiI 4 bulan pada bulan Disember. Ini bererti bahawa pada Januari 2021, isteri Sheikh Ali Jaber hamiI 5 bulan.

Kemudian, Syeikh Ali Jaber juga meminta doa dari orang Islam untuk kesihatan isteri dan bay1nya. “Berdoalah juga, isteri saya hamiI, doakan semoga segalanya berjalan lancar, memasuki bulan keempat. Semoga semuanya berjalan lancar, “kata Sheikh Ali Jaber, dipet1k dari Live Instagram @syekh_alijaber.

Dilap0rkan, pendakwah Syekh Ali Jaber meninggaI di Rumah Saklt Yarsi Cempaka Putih, Jakarta Pvsat, Khamis (14/1/2021) jam 08.30 WIB. Sheikh Ali Jaber mninggaI dunia pada usia 44 tahun.

Walaupun dia terded4h kepada C0vld-19, Sheikh Ali Jaber bagaimanapun negatlf C0vld-19 sebelum dia mningg4I.

Hasan, anak sulung arwh menceritakan pertemuan terakh1rnya dengan ayahnya, Hasan mengatakan bahawa kali terakh1r dia bertemu dengan Sheikh Ali Jaber adalah sehari sebeIum ayahnya dimasukkan ke hspital. SebeIum ayahnya dipindahkan ke ICU, Hasan mengakui bahawa dia masih aktif berkomunikasi dengan ayahnya.

Namun, setelah Syeikh Ali Jaber memasuki ruangan khas, mereka tdak lagi dapat bercakap sehingga hari kemat1an ayahnya. Sheikh Ali Jaber ada berpesan kepadanya agar menjaga ibunya, Umi Nadia dan dua adiknya.

Selain itu, ayahnya juga mengingatkan Hasan agar sentiasa menjaga dan menunaikan solat. Sebabnya, solat adalah asas untuk menegakkan agama Islam yang kukuh.

“Jaga solatmu dan jaga Mama. Itulah yang penting, kerana asas agama,” katanya. “Dia hanya pesan, yang penting jngan tinggaIkan solat,” sambung Hasan.

Semoga arwh ditempatkan dikalangan orang yang soleh. Al Fatihah.

Sumber: bp

PERHATIAN: Pihak Admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum
menulis komen anda disini. Pihak Admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*