Lihatlah Betapa Mengh4rukannya Bayi Ini, Bangunkan Ayahnya Yang Telah Sy4hid

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Lihatlah Betapa Mengh4rukannya Bayi Ini, Bangunkan Ayahnya Yang Telah Sy4hid

Palestina- Beredar di kalangan pengguna media sosial foto yang sangat mengharukan, Bayi P4lestina di G4za sedang menangis dan berupaya membangunkan ayahnya yang telah syahid akibat kebrutalan Isr4el. Sebagaimana diberitakan Islam Memo (11/7/2014), banyak respons yang menggambarkan simpati para pembaca menanggapi foto tersebut.

“Foto ini, wahai pembaca yang budiman, tidak akan dilihat oleh orang-orang yang masih punya iman, sedang mereka diam membisu. Hati mereka sungguh k3ras(jika tetap diam),” kata salah seorang drpd mereka. Selain foto bayi yang tidak disebutkan nama dan usianya tersebut di atas, juga beredar di kalangan pengguna media sosial foto kanak-kanak yang terluk4 bernama Syaima’ (4 tahun) dan sedang dirawat ditemani boneka mainannya.

Sama-sama kita doakan keselamatan saudara seislam kita diseluruh dunia yang dit!ndas penz4lim. kita tidak mampu berbuat apa-apa selain memberikan doa untuk mereka.

Sumber: beritaislamterkini

PERHATIAN: Pihak Admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*