Cu4i Dalam 2 “PERK4RA” Ni Akan Buat Diri Jadi H1na Di Akh1rat Kelak. Ramai Tak S3dar Selalu Buat.

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Untuk menjadi orang percaya adalah keinginan semua manusia. Walau bagaimanapun, ia tidak semudah yang dibayangkan. Selain mendengar kata-kata Tuhan: Jika lelaki berfikir bahawa mereka akan ditinggalkan dengan hanya berkata:

“Kami percaya”, sementara mereka tidak diuji? (Al’Ankabut:

2) Jadi, jika mereka akan menjadi orang percaya jika mereka belum diuji?

Ingat, ujian itu datang dengan pelbagai cara. Mungkin, ujian yang sukar pada seseorang, dia menjadi cahaya pada yang lain, dan sebaliknya. Ada beberapa perkara yang perlu dijaga dan satu prinsip menjadi layak menjadi orang percaya.

Dan janganlah kita bersendirian dengan dua perkara ini.

1. Kebanggaan Dengan D0sa Ada Sinning adalah fitrah sebagai h4mba.

Kerana itu Tuhan yang selalu membuka pintu pertobatan bagi mereka yang berd0sa dan yang melakukan d0sa. Sekurang-kurangnya ini adalah orang yang membuat d0sa tetapi masih bangga dengan d0sanya.

Sebagai contoh, ” Mat, saya menghabiskan malam menonton video seorang wanita, perghhh.I tidak baik dengan telefon? ” Dia tidak bermoral, mengambil orang lain untuk melakukan perkara-perkara tidak bermoral dan memalukan.

2. Katakanlah Yang Sudah Telah Dilindungi oleh Tuhan Dia adalah perbuatan yang sangat buruk.

Bayangkan, seseorang yang telah berzin4, lalu Allah telah menutup dosanya daripada diketahui orang ramai, lalu dia sendiri menceritakan rahsia yang telah ditutup tersebut kepada orang ramai.

Sebagai contoh, dia diam-diam melakukan perzin4an. Tidak ada yang tahu kecuali Allah. Apa yang membuatkan dia tercela apabila dia membual dengan orang lain yang telah melakukan zin4. Tanpa sebarang penyesalan d0sa di wajahnya. Semoga Allah menghalang kita dari melakukan perkara ini. Wa’iyazubillah.Mudah-mudahan berguna. Seperti & Kongsi! Seperti halaman kami di facebook @ info islamic 🙂Sumber: dakwahtv

PERHATIAN: Pihak Admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*