Pernah Viral Kerana M3ngigau Sambil Membaca Ayat-Ayat Suci Al Quran, Adik Ini Telah Pergi Untuk Selama-Lamanya. Innalillahiwainnailaihirojiun

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Pernah Viral Kerana M3ngigau Sambil Membaca Ayat-Ayat Suci Al Quran, Adik Ini Telah Pergi Untuk Selama-Lamanya. Innalillahiwainnailaihirojiun

Foto Muhammad Ibrahim Wafiq alias Baim semasa hidupnya. Anak sulung Fajar Primandina Hasan (34) dan Ika Meinawati (35) dikenali sebagai penghafal Al-Quran. Baim meninggl dunia di Hospital Tentera Gatot Soebroto pada hari Rabu setelah mel4wan tum0r g4nas.

Muhammad Ibrahim Wafiq alias Baim meninggl dunia pada awal pagi Rabu. Ibu Baim, Ika Meinawati (35) menceritakan detik-detik sebelum pemergian anaknya. Baim sebelum ini menjadi viral kerana dia dirakamkan mengigau sambil membaca ayat-ayat Al-Quran di hospital.

Sebelum menghembuskan nafas terakhir, budak lelaki berusia 10 tahun itu tertidur selama lebih kurang empat hari. Keadaan ini, kata Ika, digambarkan oleh doktor sebagai k0ma di mana tahap kesedaran Baim berada pada tahap paling dalam.

“Jadi jika doktor menganggap tidurnya terlalu nyenyak, itu seperti k0ma dari segi perubatan.” Tetapi organ vitalnya masih normal, “kata Ika.

Selepas pemergian Baim, Ika menafsirkan bahawa keadaan Baim tidur lama sebelum dia meninggl adalah cara terbaik untuk mengucapkan selamat tinggal. Ya Tuhan, dia mahu meninggalkan ibu bapanya perlahan-lahan. ”

“Empat hari dia tidur atau k0ma, tujuannya itu mungkin mahu membiasakan ibubapanya hidup tanpa dia,” sambung Ika.

sumber:topikvirall via Kongsisibomonicko

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*