Singa PaIest1n Berkerusi Roda Yang Amat Dig3runi Z!0n!s

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Singa PaIest1n Berkerusi Roda Yang Amat Dig3runi Z!0n!s

Syeikh Ahmad Yasin, Sang Singa Berkerusi Roda

Sejurus beliau melangkah keluar dari masjid setelah selesai menunaikan solat Subuh tanggal 22 Mac 2004, tiga pelvru berp4ndu yang dit3mbak oleh helik0pter Ap4che tep4t mengenai kepala dan tubuhnya.

Akibat dari pelvru itu, jasadnya h4ncur. Kerusi roda yang dinaikinya turut musn4h. D4ging beliau yang bert4buran terp4ksa dikutip satu demi satu dan dimasukkan ke dalam plastik.

Secara logiknya, siapa yang perlu takut dengan lelaki berkerusi roda yang tidak mampu berdiri apatah lagi berjalan?

Melainkan pada sekujur tubuhnya ada keben4ran dan suara perjvangan.

Sesiapa sahaja yang mencari biodata dan pautan tentang Singa PaI3stin yang digeruni zi0nis lakn4tullah ini, pasti akan dihidangkan dengan beberapa pesanan beliau yang masyhur ketika hayatnya.

Dan pesanan ini seharusnya terus hidup di dalam hati para pemuda khususnya mereka yang mengimpikan kemenangan, baik di dunia mahupun di akhirat sana.

Pesanan beliau untuk kita,

1. Wahai anak-anakku, telah tiba saatnya kalian kembali kepad Allah dengan meninggaIkan pelbagai keser0nokan, kealpaan kehidupan dan menyingkirkannya jauh daripada kehidupan kalian.

2. Telah tiba saatnya kalian bangun dan melakukan solat subuh secara berjemaah. Sudah sampai saatnya untuk kalian menghiasi diri dengan akhlak yang mulia, mengamalkan kandungan Al-Quran serta mencontohi kehidupan Nabi Muhammad SAW.

3. Aku menye3ru kalian wahai anak-anakku untuk solat tepat pada waktunya. Lebih dari itu, aku mengajak kalian wahai anak-anakku, untuk mendekatkan diri kepada sunnah Nabi kalian yang agung.

4. Wahai para pemuda, aku ingin kalian menyedari dan mengha4yati makna tanggungjawab. Kalian harus tegar menghadapi kesulitan hidup dengan meni1nggalkan keluh kes4h.

Aku menyeru kalian untuk menghadap Allah SWT dan memohon keampunan dariNya agar Dia memberi rezeki yg berkat kepada kalian. Aku menyeru kalian supaya menghormati orang yang lebih tua dan menyayangi orang yang lebih muda.

5. Aku ingin kalian tidak tertidur oleh alunan-alunan muzik yang mel4laikan, melupakan kata² yang menyebutkan cinta kepada manusia dan dunia serta menggantikannya dgn kata amal, kerja dan zikir kepada Allah.

Wahai anak-anakku, aku amat berharap kalian tidak sibuk dengan muzik dan tidak terjerumus ke dalam arus sy4hwat.

6. Wahai puteriku, aku ingin kalian berjanji kepada Allah akan mengenakan hijab secara jujur dan betul. Aku meminta kalian berjanji kepada Allah bahawa kalian akan mengambil peduli tentang agama dan Nabi kalian yang mulia.

Jadikanlah ibunda kalian, Khadijah dan Aisyah sebagai teladan. Jadikan mereka sebagai pelita hidup kalian. Haram hukumnya bagi kalian untuk melakukan sesuatu yang boleh menarik perhatian pemuda supaya mendekati kalian.

7. Kepada semua, aku ingin kalian bersiap sedia untuk menghadapi segala sesuatu yang akan datang. Bersiaplah dengan agama dan ilmu pengetahuan. Bersiaplah untuk belajar dan mencari hikmah. Belajarlah bagaimana hidup dalam kegelapan yang pekat.

Latihlah diri kalian agar dapat hidup tanpa elektrik dan peralatan elektronik. Latihlah diri kalian utk sementara waktu meras4kan kehidupan yang svkar.

8. Biasakan diri kalian agar dapat meli!ndungi diri dan membuat perancangan untuk masa depan. Berpega4nglah kepada agama kalian. Carilah sebab-sebabnya dan bertawakallah kepada Allah.

Buat jiwa yang lelah,

moga dikurniakan pahala lillah.

Buat jiwa yang lemah,

moga Allah jadikannya gagah.

Buat jiwa yang terasa susah,

Allahlah yang berkuasa menjadikannya mudah.

Semoga pesanan ini melahirkan lebih ramai ‘Syeikh Ahmad Yasin’ abad ke 21.

Infiru wahai pemuda! ✊🏻

Sumber:FB

PERHATIAN: Pihak Admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*