Penglihatan Elyana Dah Mula Kabur, Doakan Elyana

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Penglihatan Elyana Dah Mula Kabur, Doakan Elyana

Penyanyi dan pelakon Elyana berkongsi keadaan terkininya yang sedang menerima raw4tan bagi kanser limf0ma yang dihadapinya di sebuah h0spital.

Menurut Elyana penglihatannya kini sudah semakin kabur dan akui terkesan dengan perubahan itu.

“Penglihatan semakin hari makin kabur…Baru tahu sksanya rabun… “Masa kecil, nak sangat rabun sebab nak pakai cermin mata.. Sanggup tengok televisyen dekat-dekat,” katanya.



Pelantun lagu Pakai Kanta Cinta itu berkongsi perkembangan kesihatannya di akaun Instagram miliknya.

Menerusi entri yang sama dia memuat naik fotonya yang sedang duduk di atas sofa berada di sisi katil hospital.

Entri tersebut mendapat perhatian pengikutnya yang rata-rata mendoakan kesihatan penyanyi tersebut.

“Moga dipermudahkan segala urusan dan terus kuat dan bersemangat..,” komen salah seorang pengikutnya.

“Alahai…tu la kan..kesan u.bat ni kadang-kadang tk jangka. Semoga terus kuat..,” kata salah seorang warga maya.



Difahamkan, Elyana kini menjalani raw4tan kem0terapi untuk merawat k4nser li.mf0ma yang dihidapinya.

Sejak 10 tahun, Elyana menghldap k4nser li.mf0ma tahap empat dan pertama kali mended4hkan mengenai penyaklt yang dialaminya itu di konsert Gegar Vaganza musim keempat yang disertainya.

Sumber : Gempak via livenewszone



Elyana Runsing Kerana Harga 1 Ub4t Cecah RM50 Ribu Dan Dia Perlu 5 Ub4t Tapi Apa Reaksi Netizen Patut Diberi Pujian

Penyanyi, Elyana, 34, dicadangkan doktor untuk menggunakan satu u.bat khas dalam sesi kedua rawatan kimoterapi yang akan dijalaninya, Jumaat ini.

Bagaimanapun, harga u.bat itu agak mahal dan mencecah RM50,000 untuk satu r.awatan.

Elyana atau nama sebenarnya, Erneelya Elyana Emrizal berkata, ub.at itu perlu digunakan untuk lima kali ra.watan dan tentu kosnya sangat tinggi.

“Saya kini dalam perbincangan dengan pihak pengeluar u.bat itu mengenai harga atau mendapatkan tajaan separuh harga,” katanya kepada Harian Metro.



Menurutnya, dalam situasi sekarang yang menyebabkan banyak pendapatannya merosot, kos ra.watan yang tinggi agak menggusarkan.

“Memang pening kepala juga sebab dalam keadaan sekarang, saya sebagai artis pun tak dapat bekerja seperti sebelum ini. Jadi, punca pendapatan terjejas,” katanya.

Berkongsi mengenai keadaan kesihatannya selepas menjalani sesi pertama ra.watan kim.oterapi minggu lalu, Elyana berkata, dia mengalami beberapa kesan sampingan antaranya rabun yang semakin teruk.

“Selepas menjalani kim.oterapi pertama, badan saya memang agak lemah. Perut pula rasa agak keras dan itu sedikit sebanyak mengganggu pernafasan.

“Paling saya rasakan adalah mata saya semakin kabur dan itu menyebabkan saya s.akit kepala. Kadang-kadang, tengok telefon pun boleh pening.

Untuk sel kan.ser itu mengecut atau tidak, saya belum dapat apa-apa maklumat daripada doktor memandangkan ini baru sesi pertama,” katanya.

Selain itu, Elyana juga menjaga kuantiti makanannya untuk memastikan perut serta prosesnya pernafasannya lancar dan selesa.

“Mungkin kerana ste.roid yang diberikan doktor membuatkan saya rasa lapar. Tapi, pada masa sama, saya menjaga pengambilan makanan kerana kalau makan berlebihan pun membuatkan perut saya rasa tak selesa. Apa pun, selepas kim.oterapi, saya kena tahu bagaimana kesannya kepada diri saya,” katanya.

Ramai Yang Ingin Bantu Elyana

Selepas berita tentang harga u.bat untuk merawat Elyana tersebar di media sosial, netizen mula meninggalkan komen bahawa ingin membantu.

“Bolehla buka tabung. Ramai2 pakat derma. Orang kita ni ramai pemurah. Semoga dipermudahkan urusan Elyana”

“Kosnya RM250,000 untuk 5 kali treatment.Sediakan nombor akaun, kita boleh membantu.Sekejap sahaja dapat dikumpul”

“Kita semua boleh menyumbang.. berapa juta pengguna FB kat Malaysia..kalau sorang derma RM10 pon sgt OK”

Elyana menghidap kan.ser limfo.ma tahap empat sejak 10 tahun lalu dan pertama kali mendedahkan mengenai penyakit itu di konsert Gegar Vaganza musim keempat yang disertainya pada 2017.

Sumber : HMETRO ONLINE

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*