“Tak Ada Rahsia Pun, Ni Je Pak Cik Pegang. Jaga Hati Isteri, Hidup Suami Berkat”

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

“Tak Ada Rahsia Pun, Ni Je Pak Cik Pegang. Jaga Hati Isteri, Hidup Suami Berkat”

Waktu majlis ijab dan kabul, ketika pengantin lelaki melafazkan Aku Terima Nikahnya… bermakna mulalah hidup susah dan senang suami dan isteri dalam melayari rumah tangga.

Jika hubungan ini berlandaskan syariat Islam, datanglah apa dugaan sekalipun, kedua-duanya boleh menghadapinya dengan sabar dan sentiasa bertolak ansur. Hadirnya anak juga, ia dianggap pengerat hubungan rumah tangga dan tanggungjawabnya makin besar.

Sebab itulah pakar kekeluargaan selalu mengingatkan 5 tahun pertama adalah fasa paling menduga suami isteri, fasa kedua, masuk 10 tahun perkahwinan, Allah mula buka 1001 pintu rezeki ke arah yang lebih baik. Manakala untuk fasa ketiga, masuk 15 tahun perkahwinan kehidupan lebih stabil dari segala sudut.

Perkongsian yang sangat bermakna sungguh memberi inspirasi untuk kita sebagai suami isteri agar hubungan ini kekal hingga ke syurga.

Hebat aura kasih sayang pak cik & mak cik

Dalam berbual terselit nasihat. Pak cik datang bawa isteri pilih cincin. Orang lelaki mungkin dah jadi tabiat agaknya. Semua cantik kalau si isteri cuba! Berkenan 1 bentuk ini terus bayar dan pakai.

Bila ambil gambar mereka baru saya perasan, aura kasih sayang tu terserlah sungguh!
“Mak ayah siapa lah yang bertuah ni ya?” Ujar saya dalam hati sambil tersenyum melihat mereka berlalu pergi.

Nasihat dari orang yang banyak pengalaman

Mungkin tuhan hantar mereka ini untuk jentik hati saya. Dengan melihat dan berbual pendek sahaja, macam-macam nasihat yang saya perolehi.

Antaranya kena selalu bagi hadiah dekat isteri! Kalau bini saya tu, beli makanan pun dia dah gembira sangat. Jimat duit saya, sayang dia pun saya dapat! Senang saja sebenarnya kalau difikir balik.

“Kalau panas sangat nak marah orang, pergi jauh-jauh dulu bagi tenang hati sendiri.” Ada betulnya bila saya fikirkan balik. Ya lah, bini saya ni kalau tengah marah tak boleh nak bawa bincang. Lagi kita menjawab, lagi pelik soalan yang keluar. Tak jawab langsung pun tak kena juga!

Usah di serang anak isteri, sendiri yang rugi. Kan malam nanti tak boleh tidur sekali! Jauh lagi perjalanan nak sampai umur pakcik. Kalau boleh biar kekal sampai ke sana nanti.

Terima kasih kerana datang ke kedai kami. Semoga pak cik sekeluarga sihat dan bahagia sentiasa.

Kredit : Syamsul Fitri &VMJ

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Ambil Tahu Dot Com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*