Penyanyi Marcell Bangga PeIuk Islam, “Allah Sangat Saya Sayang Dan Amat Berharga…”

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Penyanyi Marcell Bangga PeIuk Islam, “Allah Sangat Saya Sayang Dan Amat Berharga…”

Penyanyi Marcell Siahaan yang cukup popular dengan lagu Firasat baru baru ini bercerita tentang perjalanan kerohaniannya sepanjang berusia 43 tahun. Marcell mengaku kepada Daniel Mananta, dia dilahirkan dan kemudian meng4nut ag4ma Krist1an.

Kemudian, kata Marcell selepas berkahwin dengan Dewi Lestari dia menukar ag4manya kepada Bvddha. Dia sekali lagi menukar ag4manya selepas berkahwin dengan pelakon Singapura, Rima Melati yang kini masih menjadi isterinya.

Menurut Marcell dia kini merupakan seorang mualaf selepas memelvk agama Islam yang juga merupakan agama isterinya. “Selepas memelvk agama Islam, saya menjadi lebih tenang. Saya rasa setiap sesuatu pasti ada titiknya,” akui Marcell dalam temu bual di saluran Youtube milik Daniel.

Dalam temu bual yang sama, Marcell mengatakan dia berbangga menjadi seorang mualaf kerana dapat berkongsi kebaikan dengan orang sekeliling melalui agama Islam. “Saya fikir selepas memelvk Islam ia menjadikan saya sebagai seorang manusia yang lebih baik dan berkongsi kebaikan itu secara tak langsung dengan orang sekitar.

“Jadi ini (pelvk Isl4m) bukan pencapaian peribadi dan kerohanian saya, tetapi juga memberi manfaat kepada semua,” jelas ayah kepada tiga anak ini. Malah kata Marcell, mengenal Allah yang satu membuat dirinya belajar tentang menjalani kehidupan yang lebih ikhlas. “Dia (Allah) sangat saya sayang dan amat berharga. Melalui Islam saya belajar bers3rah dan ikhlas dalam seluruh kehidupan,” tutupnya.

Sumber: Fb

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Ambil Tahu Dot Com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*