Mungkin Satu Dalam Sejuta, Tular Foto Buah Kelapa ‘Kembar’ 3 Yang Ramai Tak Pernah Lihat Sebelum Ini

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Mungkin Satu Dalam Sejuta, Tular Foto Buah Kelapa ‘Kembar’ 3 Yang Ramai Tak Pernah Lihat Sebelum Ini

Kalau disebut buah kelapa, orang Malaysia tiada masalah untuk mengenalinya. Pokok kelapa antara pokok yang banyak kegunaan kepada orang ramai. Mungkin Satu Dalam Sejuta, Tular Foto Buah Kelapa ‘Kembar’ 3 Yang Ramai Tak Pernah Lihat Sebelum Ini

Batangnya boleh diguna untuk dibuat titi melintas parit, daun boleh dibuat ketupat, lidinya boleh dibuat penyapu. Kalau buah pulak, yang muda popular dengan air kelapa muda, yang tua boleh diambil santan dan digunakan untuk memasak.

Walaupun terdapat banyak jenis kelapa di atas muka bumi ini, biasanya kita hanya mengenali kelapa muda dan kelapa tua sahaja. Jenis-jenisnya mungkin terasa asing sedikit. Bertambah asing apabila disebut buah kelapa kembar, bukan dua, tapi kembar tiga. Memang sangat-sangat jarang terjadi, mungkin satu dalam sejuta.

Tapi itulah yang terjadi di media sosial baru-baru ini apabila seorang pengguna facebook, Tuan M E-One memuat naik sekeping gambar buah kelapa kembar 3 ke Grup Masak Apa Tak Jadi Hari Ini. Baru 2 jam dimuat naik, perkongsian itu pantas mendapat 28k tanda suka dan sudah dikongsi lebih 900 kali. Ia sudah cukup untuk menggambarkan bahawa fenomena berkenaan adalah sesuatu yang janggal untuk kita semua.

Tidak dapat dipastikan bila dan dimana gambar berkenaan diambil, tetapi yang pastinya netizen tidak berhenti-henti bercakap mengenai buah kelapa kembar 3 tersebut. Rata-rata, menyatakan kekaguman dan memuji kebesaran Yang Maha Mencipta diatas keunikkan buah kelapa kembar 3 disaksikan mereka.

Sumber: Tuan M E-One via nzdigital.com.my

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Ambil Tahu Dot Com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*