Abang roti terbang tiba-tiba terbangkan roti canai ke muka pelanggan ini, terkejut dapat RM50 sebab ‘sporting join the show’

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Abang roti terbang tiba-tiba terbangkan roti canai ke muka pelanggan ini, terkejut dapat RM50 sebab ‘sporting join the show’

Hidangan roti canai amat terkenal kerana ia makanan istimewa rakyat Malaysia yang boleh didapati di mana-mana terutama di restoran dan warung mamak.

Setiap kali memerhatikan abang roti canai atau mamak menebar roti canai, mereka kelihatan santai, tetapi bagi orang biasa, ia bukan kerja yang mudah kerana memerlukan kemahiran serupa tahap pro!

Pernah anda melihat roti canai terbang? Bagi mereka yang sudah biasa makan roti canai di restoran roti canai Roti Terbang Mezan Kampung 6 di Bachang, Melaka, pertunjukan roti terbang sudah menjadi satu acara hiburan yang wajib dipertontonkan sebagai tarikan pelanggan.

Abang-abang penebar roti pro di sini mempamerkan kemahiran mereka melempar dan menyambut tebaran roti canai di hadapan pelanggan ke sana dan ke sini, membuat para pelanggan menjadi kagum dan terhibur.

Walau bagaimanapun, roti canai terbang jika tidak berhati-hati, mungkin akan terlempar ke muka pelanggan..

Seperti terkena kepada pengguna Facebook Marytankh Tan sekeluarga yang berkunjung makan roti canai ke restoran roti terbang Mezan yang terkenal itu tempoh hari dan suaminya menjadi salah seorang pelanggan yang terlempar roti canai itu.

Pada mulanya beberapa penebar membuat persembahan dengan menunjukkan kemahiran membaling dan menyambut tebaran roti canai di hadapan para pelanggan yang memerhati dengan kagum dan penuh minat.

Rakaman video menunjukkan mereka melambung roti canai antara satu sama lain, dan mereka mengambilnya dengan mantap pada mulanya, jadi semua pelanggan tidak dapat mengalihkan pandangan.

Tanpa disangka, roti terbang terus hinggap dan menampar muka suami Marytankh Tan, menyebabkan para pelanggan spontan bersorak dan ketawa.

Kejutan lagi apabila pemilik restoran Mezan Md Said memberi suami Marytankh RM50, yang menyebabkan mereka menjadi pelanggan paling gembira amat berpuas hati. Tak sangkalah pula, roti terbang ke muka dan dia terima wang kerana ‘sporting join the show’.

Marytankh mendedahkan ini adalah kali pertama mereka pergi ke Restoran Roti Terbang Mezan Kampung 6, dan mereka berdekah melihat muka suaminya jadi tempat ‘landing’ roti canai terbang secara tiba-tiba.

Keluarga bahagia ini menganggapnya sangat lucu, lalu menyiarkan video itu di Facebook.

VIDEO KLIK DISINI

Dalam pada itu, Mezan menjelaskan roti canai yang digunakan dalam setiap pertunjukan tidak akan dihidangkan kepada pelanggan.

“Lepas buat show, roti canai itu kami terus buang. Kami hanya hidangkan roti canai yang bukan dibuat untuk show dan memastikan ia bersih untuk pelanggan makan,” katanya kepada mStar.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Ambil Tahu Dot Com

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik, tauladan dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*